Livet från den ljusa sidan

Solen skiner här i Göteborg idag. Ro och harmoni råder. Vi börjar så smått bli helt friska, jag och maken. Dottern mår prima efter en veckas höstlov, tätt följt av prao på 4H-gården och vetskapen om att praon fortsätter en vecka till. Hundarna väntar på promenad, hönorna är utsläppta och pickar sand och gräs i trädgården. De två stora barnen mår bra och är nöjda med livet. Lillagubben är, som vanligt, också nöjd med livet.

Livet visar sig från sin allra vackraste sida.

Igår efter föreläsningen för Regionhabiliteringen var det en kvinna som sa att hon tyckte det var skönt att jag skojade och var glad, att jag inte bara berättade om de jobbiga sakerna. Och jag sa att jag berättar om livet. I livet finns så olika mycket upplevelser och händelser, så mycket jobbigt och roligt, fast i olika dos och i olika faser. Man kan inte fastna i allt jobbigt när man också upplever glada och fantastiska saker.

Livet är inte konstant, det förändras. Livet innehåller så många olika ingredienser, så många olika smaker. Inget är svart eller vitt, sött eller salt.

Fast det är klart, idag är livet nästan bara sött här hos oss. Den karamellen tänker jag suga på under minpromenad med hundarna.

Hoppas ni också har en skön morgon. Men om du inte har en bra morgon, en skön dag glöm då inte att livet förändras. Inget är statiskt. Det blir bättre!

Kommentarer

Populära inlägg