Idag skall jag

Idag skall jag följa dottern till läkaren när hon skall ta bort en leverfläck, jobba lite, hämta dotterns examensklänning, köpa present till dotterns tre lärare som vi brukar ge till, samt åka med henne till "nagelskulptören" för att fixa nya naglar (jo, då det har gått jättebra med nageltestet, ingen nagelbitning sedan de nya naglarna kom på plats). Sedan skall jag och maken gå på sonens fritidsfest innan han skall spela fotbollsmatch och då skall jag försöka smita iväg på 3V´s sommarfest.
Jag har en liten känsla av att flädersaften, som jag längtar efter att få göra, får vänta tills imorgon...
Vem sa, förresten, att dagarna innan sommarlovet var som "smultron på ett strå"? Inte jag, i alla fall! (Det kanske ingen har sagt, men nu fick jag med en somrig bild till och vem kan säga nej till en sådan...).

Kommentarer

Anonym sa…
Visst känns det härligt att sommaren är här.
Tänk om jag kunde få vara ledig hela sommaren och bara ta hand om barnen. Då hade jag haft harmoni i mitt liv och i min själ.
Sonen gillar inte att vara ensam hemma. han äter inte, glömmer gå med hunden, är orolig och ringer mig 100 gånger på jobbet. Önskar jag kunde strunta i jobbet och stanna hemma hos de som är viktigast i mitt liv, de som behöver mig bäst...
Kämpa, kämpa, kämpa...
Kram på dig!!

//Carina
Jag känner mig väldigt priviligierad som kan vara hemma med mina barn så mycket som jag kan och jag förstår att för några är sommarlovet nästan en större pina än skola, för att tiden är så svårt att fylla upp och att det blir så rutinlöst när inte skolan finns. Hoppas ändå att ni får en fin sommar tillsammans.
Kram från Malene.

Populära inlägg