Livet paddlar på

Lillagubben är förkyld och dottern är på läger. Alltid när vår dotter är på läger passar jag och maken på att slarva med mjölkprodukter. Det är så härligt att drälla lite ost på golvet och att låta osthyveln ligga kvar på diskbänken. Igår köpte vi "gräddigleverpastej" bara därför att vi kunde. Jag åt inget av den. Är inte mycket för pastej, men maken proppade i sig tre gräddiga mackor med leverpastej och gurka.

Det som är tydligast när min stora tjej är på läger, är all smärta som hon har, som hon berättar att hon har för mig. Att vila från den stressen är skönt. Jag vet att hon ändå har ont, men att inte behöva höra det, är avkopplande för mig de här dagarna när hon är på läger. Jag vet inte hur jag skall hjälpa henne med all hennes upplevda smärta. Hur hon skall få vara smärtfri. Det hade varit fantastiskt om hon fått vara smärtfri = att jag inte hörde något om att hon har ont i, säg, en vecka. Hörde om en tjej som gjorde magundersökning genom sövning på grund av smärtan i magen. Kanske skulle vi också be om att få göra det. Bara för att se så att allt ser bra ut i magen.

Ikväll skall jag hämta hem dottern för att vi skall hinna till BNK tidigt i morgon bitti. Sedan kör jag henne till lägret igen. Efter det skall jag gå igenom hennes rum. Göra det lättare för henne att hålla ordning i rummet, att hålla koll på läxor och annat, att komma upp i tid etc. Jag brukar passa på den veckan hon är borta på sommaren, så är det fixat och klart inför hösten sedan. Jag har många nya idéer som jag tänker göra den här gången.

Nu skall jag snart ta en paus i mitt bokprojektskrivande och titta på damfotbollsVM. Heja Lotta Schelin och company!

Kommentarer

Populära inlägg