Min dotter...

Jo, men idag har det väl varit en ganska bra dag... eller, typ;

en JÄTTE-, JÄTTE-,  JÄTTEBRA DAG.

Först julkalendern på tv, i soffan, med levande ljus och god frukost och det var ju bra.

Sedan skogspromenad med hundar, barn, kompis, korvgrillning och clementinätning och det var ju också bra.

Efter det skulle Lillagubben spela en pingisturnering i Bukärsskolan och det skulle ju också bli väldigt trevligt och bra.

Men det som gjorde dagen så himla, himla, himla bra var att innan vi åkte till pingisturneringen körde vi Dottern till en

KOMPIS.

För många andra föräldrar kanske inte det känns så stort att man behöver skriva om det, men för oss är det som att vinna högsta vinsten på lotto.

Jag och maken försökte minnas senaste gången vår dotter, som går i nian var hemma hos en kompis och kom fram till att hon för två år sedan nog var hemma ett par gånger hos en klasskamrat. Den klasskamraten var hennes vän ett tag. Senaste gången hon hade en riktigt, riktigt bästa vän (och kanske enda sedan hon började skolan) var en flicka i klassen när Dottern gick i fjärde klass.

Så det är kanske inte så konstigt att jag måste skriva om det här. Att ha en kompis som man ringer till, som man vet tycker om en, som accepterar en, som man liksom kan vila hos och känna sig trygg med är något av det viktigaste i livet. Därför skriver jag igen;

MIN DOTTER VAR HEMMA HOS EN KOMPIS IDAG!!!

Kommentarer

Unknown sa…
Åh det är så STORT. Jag minns när min son fick en kompis..:)
Mamma Mia.. sa…
Njut av er varma känsla idag!!! STOR kram till er alla!!! *KRAM*
Anonym sa…
Så härligt! Jag kan förstå vilken lyckokänsla ni känner! Jag har själv varit där...

Det gäller att ta vara på stunderna!

Kram/Anki
Anonym sa…
Ja det är stort. Känslan är helt magisk. Vad underbart för er alla. Kram Rädda Mamman
Martina sa…
Vilken lycka ! :)
märta sa…
Hej!
Vad roligt och TÄNK: Den hon skulle till borde vara ännu lyckligare som får umgås med din dotter!!!

KRAM OCH NJUT

Populära inlägg