Jag - en present

Här sitter jag på kontoret och förbereder mig på att åka iväg och föreläsa. Idag skall jag föreläsa som - en present. Låter kanske lite konstigt, men så konstigt är det egentligen inte...

Strax innan sommarlovet i våras, ringde en kvinna till mig och undrade om jag kunde tänka mig att komma och föreläsa på hennes barns skola. Hennes barn skulle gå ut nian och som en avlsutningspresent ville kvinnan ge, sin dotters lärare en föreläsning - av mig. Och vem kan tacka nej till en sådan förfrågan...:)

Annars funderar jag på hur ofta vi föräldrar låter våra drömmar utlevas genom våra barn, utan att vi tänker på det. Det jag inte lyckades bli, skall mitt barn bli - fast hen inte alls är intresserad. Igår såg jag en liten tjej, efter mitt eget träningspass, som skulle gå på karateträning. Flickan grät och ville verkligen inte gå, hon såg väldigt ledsen ut. Mamman skällde och gnällde och till slut smög flickan, hulkandes in till träningslokalen. Ibland måste man pusha, jag vet, men ibland måste man också backa och låta barnet få leva ut sina egna drömmar...

Nu har jag också ett par platser kvar för dig som vill komma på kbt-samtal med mig. Vi samtalar kring de svårigheter du upplever i din vardag, som förälder till ett barn med npf-svårigheter och/eller som människa som själv har svårigheter i vardagen med syfte att du skall hitta lösningar som gör din/din familjs vardag lite lättare. Hör av dig om du vill veta mer, min mejl är; malene.larssen@aduct.com

Nu skall jag fortsätta "slå in presenten" och sedan, om en timme skall jag sätta mig i bilen och fara till Skåne.

Ha en härlig dag. Här i Göteborg har vi fantastiskt höstväder. Och du, om du ser ett färgat löv på marken, trampa på det och lyssna på ljuset. Det är en lisa för själen att höra ljudet, för inget ljud av löv som prasslar - är det andra likt:)

Kommentarer

Mia sa…
SÅ underbart att få vara en present för en dag!!! Å dina föreläsningar ÄR verkligen en present, som heter duga!!! Jag skulle så gärna vilja gå på kbt samtal hos dig men...Skåne ligger kanske lite långt bort för det..eller funkar det via internet också tro..?!
Ja, det var kul att komma som "present" och föreläsa! Kbt-samtal via internet har jag aldrig provat, men det kanske skulle fungera. Vi får höras om det och diskutera hur vi skulle kunna göra, det låter inte omöjligt, tycker jag i alla fall:)
madelein sa…
Vilken fantastiskt fin present!

Populära inlägg