Julavslutning




I dagarna går många barn på jullov. För majoriteten av barnen är jullov lika med skön ledighet. För en grupp barn är ledigheten mer ihopkopplat med oro inne i kroppen eller oro över saker som finns på utsidan. Jag kommer alltid på, så här ett par dagar innan jul, att jag skulle ha anmält mig som frivillig till någon organisation som jobbar för att underlätta för familjer som har det tufft i juletider. Men jag kommer alltid på det lite för sent... Finns det någon som läser min blogg som känner till någon organisation som skulle behöva hjälp, kanske inte denna julen, men nästa. Då får du gärna tipsa mig om det (och andra) så kanske man kan anmäla sig redan i januari - för nästa år.

De här vackra julgruppen fick jag, förresten, av en av mina fina elever idag på julavslutningen.

Nu skall här liggas i soffan och bara njutas av ledighet och tittas på den fina julgruppen:)


Kommentarer

Populära inlägg