Rapport från en kajkant

Jag sitter i båten i Helsingborgs hamn. Lite längre bort spelar ett coverband 80-musik medan publiken skrålar och skålar. Barnen läser i sina sängar, maken Facebookar i förpiken. Vi har spelat kort. Det duggregnar. Hundarna sover. I Aftonbladet står det att östra Afrika drabbats av värsta svältkatastrofen på 60 år. Svårt att ta in, svårt att förstå. Svårt att påverka, men Läkare utan gränser skall få ett extra bidrag, så fort vi är hemma från semestern. Lillagubben har förresten uppfunnit ett nytt ord, "öronfil" heter det och låter mycket trevligare än det ord han trodde han sa till sin syster "örfil". Någon som räknat ut vilken summa det blir om man lägger ihop alla siffror från 0 till 200, förresten?
Förlåt att bloggen saknar bilder för tillfället, men jag vet inte hur jag skall få in dem via min I-pod. Någon som kan hjälpa mig?

Kommentarer

Populära inlägg