Föreläsning med Ross Greene!

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att skaffa mig idoler. Kan inte minnas att jag haft någon, förutom kanske då, mannen som alltid går klädd i långklänning och är vegan (bara det gör att jag gillar honom lite extra...) DiLeva. Minns att jag var på Ullevi för evigheter sedan med min vän som kommit hela vägen från Trondheim för att se: David Bowie. Hon kunde alla låtar, hade hela sovrummet hemma i Trondheim inklätt med idolbilder på honom. Jag minns också när jag såg hennes röda skor sväva över mitt huvud (med henne i dem så klart) efter att hon svimmat av anspänning... Nej, jag har aldrig förstått det där med idoler.

Men en nästanidol har jag faktiskt. Jag "fick" honom efter att ha läst hans första bok "Explosiva barn" och sedan blev jag ännu mer förtjust i honom efter att ha läst hans andra bok "Vilse i skolan".

Idag skall jag få lyssna på honom och jag är så, så, så himla glad!!!

Se här hur han beskriver synsätten "barn gör om de kan" och "barn gör om de vill". Det är en otroligt stor skillnad i bemötande kring barnet och möjligheter för barnet att lyckas, beroende på vilket tankesätt man har kring det. 

Jag lovar återkomma senare under dagen och berätta mer om föreläsningen för er som är intresserade.

Kommentarer

Ulrika sa…
Väntar med spänning på mer information!
Fjällmor sa…
Längtar!
märta sa…
Jag vill också höra mera!

Populära inlägg