Skolor fortsätter använda utdömda antimobbningsmetoder

Trots att Skolverket var mycket kritisk till många av de antimobbningsmetoder som skolorna runt om i landet använder sig av fortsätter skolorna arbeta efter samma metod. Jag tror, helt ärligt att det beror på att man inte kan eller kommer på något bättre sätt. Och handen på hjärtat, är det någon i detta avlånga land som har metoden som får mobbning att försvinna både bland barn och vuxna så tycker jag att den är värd Nobels fredspris.

Det enda som fungerar mot mobbning är om människorna runt den som talar om, som visar tecken på att vara utstött, mobbad - tar allvarligt på det man får höra. Inte förrän man som vuxen förstår att det barnet upplever faktiskt är sanning - kan vi bli av med mobbningen.

Kommentarer

Cia sa…
Hej,
det är förfärligt. Min son är rund och har blivit retad på skolgympan, i omklädningsrummet...jag blir då som en lejoninna! Det gör mig så ARG. Jag pratar med skolan. Men VEM av dem har tid att hela tiden se min son? I klassen finns flera barn som är utagerande, de behöver alla eg extra hjälp. Min son utreds nu för ev ADHD. Han är helt slut efter en dag i skolan. Rasar ihop som ett korthus då han kommer hem...när jag är med i klassen blir jag ledsen. En lärare räcker inte till idag! När så många barn har det tufft. Det är politikerna vi måste åt.
Mvh Cia(har själv 41 år nyligen fått diagnos ADD så livet är en ständig kamp för att ORKA alla samhällets krav...)
www.ciasdagar.blogspot.com

Populära inlägg