Inga krav och inga måsten?

Vad var det jag skrev i mitt förra inlägg? Inga krav, inga måsten, bara njuta?

Yeah, right!

Maken, som varit sjuk de senaste två veckorna, som sett döden i vitögat, som sett ljuset i tunneln innan han vände tillbaka till livet igen (om du frågar honom då alltså), hundarna hönorna och barnen - har njutit, inte haft några krav och måsten på sig medan de ätit gott, provat kläder, tränat, sett på "Ice age", spelat data spel lekt med kompisar...

Jag har sedan vi hördes sist;

skött om hönorna, bakat scones, plockat ur diskmaskinen, plockat in i diskmaskinen, städat i köket, plockat undan efter barnen (och maken även om han inte erkänner det...), gett hundarna mat, packat för sonen som skall sova hos en kompis i kväll, kört sonen till pingisträningen, kört dottern till ett köpcenter nära oss, handlat kläder till dottern, hämtat sonen, lagat lunch, plockat undan efter lunchen, bäddat rent i sängarna, tagit hundarna på långpromenad samtidigt som jag följde sonen till innebandyträningen, städat i tvättrummet.

Och kom nu inte och säg att jag får skylla mig själv som inte inkluderar barnen, maken, hönonrna och hundarna lite mer i arbetet för jag VET REDAN DET...

Nu skall jag dricka ett glas vin och bara njuta, inga krav, inga måsten.

Yeah, right!

Först skall jag bara dammsuga hela huset, städa vidare i tvättstugan, plocka ur diskmaskinen, plocka i diskmaskinen, kolla maken så han andas..., städa toaletterna, städa i hönshuset, klippa gräsmattan, rensa i vasken, måla huset, sätta potäter, virka en väst, harva på åkern, slakta en gris, bygga en bro och RÄDDA VÄRLDEN.

Sedan - skall jag ta ett glas vin och bara nuta, inga krav och inga måsten...

Någon som känner igen sig?

Kommentarer

Anonym sa…
Oh ja.. visst känner man igen sig. Det du beskriver är mer regel än undantag. Nu ska jag ta mig ett glas vin för det är jag värd :). Skål!
Kram
Anonym sa…
Den anonyma ovan var jag, MizzLiz. Hoppas att du fått ditt glas vin. Det har jag :). Kram igen.

Populära inlägg