Nu får det vara nog med jobbiga saker ett tag

Nu har jag tröttnat. Jag är "fed up" på jobbiga saker i livet. Det får vara bra nu. Basta!

Därför tänker jag inte stanna i nuet för tillfället och jag tänker definitivt inte tänka på framtiden, men gå tillbaka och bara njuta av lite bilder från sommarens härliga liv.

Vi fick en ny höna som Lillagubben döpte till "Dawn".

Vi ordnade riddag för barn med npf.

Vi gick på Liseberg.

Vi gjorde härliga bärefterrätter.

Vi spelade spel.

Vi byggde kojor.

Vi badade med hundarna.

Vi firade midsommar.

Vi var på kalas hos morfar.

Vi åt goda middagar med trädgårdens primörer.

Vi fick besök av Spiderman...

Vi grävde i sanden.

Vi såg tumlare från båten.

Vi vilade oss.

Vi försökte simma med tumlarna.

Vi vilade oss igen.
Efter en rejäl "lyckoboostning" så känner jag det i hela kroppen:

Livet ÄR underbart att leva!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag håller med! Starkt av dig att tänka på de fina stunderna. H
Och om man har lyckan att det allra värsta ligger bakom en och ens barn, så kan man vinna en annan sak med att blicka bakåt. Då kan man se att i ett större och längre perspektiv har mycket blivit bättre.

Även om det förstås är för jobbigt många dagar. Och har man inte nuddat botten och börjat få fart uppåt, då kanske man kan minnas en tid utan de här stora problemen och varför skulle det inte kunna bli så igen!?

Ni verkar ha haft många fina stunder i sommar!
Det har sina poäng att inte alltid sträva efter att leva i nuet, Prestationsprinsen, precis som du säger kan man dra nytta av dåtiden på olika sätt.
Jo, vi hade många fina stunder denna sommar:)

Populära inlägg