Viktigheten med att göra vuxensaker ibland

Maken bjöd mig på en helkväll utan barn, men med restaurangbesök och hockeymatch.

Barnen fick middag hemma innan vi åkte.

Middagen och sällskapet på restaurang lite senare på kvällen var tipptopp.

Tvåsamheten utan barn, trots att jag älskar barnen över allt annat, var underbar.

Hockeyspelarna gjorde sitt. De åkte fram och tillbaka. De tacklade in varandra i planket till publikens stora förtjusning. De kämpade så svetten skvätte. Domarna var duktiga på att döma och på att åka skridskor baklänges!

Som grädde på moset, vilket egentligen inte var nödvändigt för att jag skulle känna mig jättenöjd, vann Frölunda mot HV 71.

Jag och maken tog bilen hem och här hemma sover Lillagubben i sin säng, medans storasyster äter kvällsmat för glatta livet.

Att någon gång ibland få vara vuxen och ensam med sin kärlek är oerhört viktigt, kanske framförallt när man har en ganska tuff vardag.

Nu skall jag sova gott.

Hörs imorgon!

Kommentarer

Anonym sa…
Men Malene!! Du har ju talang som sportkommentator det ser jag. Hockeyspelarna gjorde sitt. De åkte fram och tillbaka" HAHA. :-)

Populära inlägg