Sant eller falskt, vad är rätt eller fel egentligen?

Klockan är halv åtta och jag har inte skrivit ett enda litet, pytteinlägg på min blogg hittills idag. Jag har varit väldigt upptagen hela dagen (har inte tagit en enda bild faktiskt...), men nu är jag hemma i soffan och dricker mitt kaffe så nu kommer det ett litet, litet inlägg om dagen...

Först var jag på Evidens, skolan för kognitiv beteendeterapiutbildning här i Göteborg. Vi undervisades i vetenskapsteori och diskuterade frågor som om man kan skilja sant från falsk eller rätt från fel. Vi kom fram till att "bra" förförståelse bygger på kunskap och inte på fördomar. Men å andra sidan, vem vet vad som är kunskap och vad som är fördom... Mycket intressant var det, tycker jag eftersom det är sådana frågor som snurrar i mitt huvud varje dag.

Eftermiddagen spenderade jag med handledning innan jag körde min dotter till sjukgymnasten hon går hos för att bli av med spänningar och huvudvärk. Efter det hade jag ett avslutande samtal med en kvinna som är mamma till barn med npf-problematik.

På det hela taget har den här dagen varit ganska stressig, men väldigt lärorik.

Imorgon skall jag föreläsa i Helsingborg. Det är jag övertygad om också kommer att vara lärorik, precis som alla föreläsningar är för mig...

Kommentarer

Mamma Mia.. sa…
Du...kör inte slut på dig själv mitt i allt..var rädd om dig!!

Populära inlägg