Film på tv om en tjej med adhd

På Barnkanalen visar man ikväll "Barn på sjukhus". Kvällens avsnitt handlar om Ebba som är 13 år och har adhd. Jättebra och fint reportage, tycker jag.

Ebba har adhd och inte add och det kan jag väl tycka är lite synd att barnen som är hypoaktiva syns så sällan, för kunskapen kring dem behöver höjas. Missförstå mig nu inte - det är jättebra att man visar barn som har adhd, men det hade varit bra om man någon gång visade barn med adhd som är hypoaktiva också. Både och liksom, så inga barn "tappas bort". Jag antar att det är därför jag tycker att mitt jobb är så viktigt och roligt...
Se filmen här. 

Kommentarer

Anonym sa…
Håller med dig! Bra att de visar barn med npf-diagnoser, men jag är helt enig - jag önskar att de ville informera och visa mer om add.

Jag har add (min son har adhd) och det är inte många som förstår vad det innebär att vara "hypo". Inte ens Försäkringskassan och deras experter förstår.

Min son som är 10 år sa för några dagar sedan att han var glad att han hade fått "h"-et. Jag önskar ibland att jag också hade h:et.

Tack för det arbete du lägger ner!!!

Kram
Tintin
Katarina sa…
Håller med dig anonym. I går var jag på skolan för ett åtgärdsprogram för min dotter. Jag sade faktiskt till rektorn att jag önskade att min dotter hade "h-et", för då skulle hon få hjälp. Som det är nu varken syns eller hörs hon. Som Malene skrev en gång "som en tapet på väggen".

Populära inlägg