Ett inlägg som är lite roligt

Mer än halva äggmackan är uppäten när Lillagubben utbrister i en monolog:

- Den här mackan kommer att lukta äckligt om en stund. Vet du varför? För att det är typ, massa bakterier som börjar äta av mackan och sedan fiser de. De fiser biogas, biogas är bra. Bakterierna äter bananskal också. Och fiser. Av tusen bananskal kan man åka bil tio mil. Det har jag lärt mig i skolan.

Tänk att en nästan uppäten äggmacka kan sätta guldkant på morgonen...


Ja, idag blev det, i motsatts till igår, ett gladare inlägg...

Idag skall jag för övrigt åka till en läromedelsmässa i Uddevalla för att "vikariera" för Lotta Abrahamsson. Det blir en ny upplevelse. Hoppas att det går bra och att Lotta snart är frisk igen!

Kommentarer

Skruttmamman sa…
Hoppas att det gick bra som "stand in" idag. Jag tycker det var väldigt intelligent sagt, och väldigt roligt. Mvh Cecilia
Nina sa…
:)
Kram från mig!
Nina

Populära inlägg