Jackie Chan är klok, han

Varje fredag eftermiddag har vi filmstund på skolan där jag jobbar. Idag såg vi början på senaste "Karate Kid", den med Will Smiths son i huvudrollen. Filmen, som är barntillåten, innehåller ett par scener med alldeles för mycket våld.

Trots det...

I en scen där Jackie Chan och Jayden Smith uppsökt en karateförening där de killar som misshandlat Jayden tidigare i filmen, tränar så säger Jackie Chan:

- Det finns inga dåliga elever. Det finns bara dåliga lärare.

Det är väl en tydligare mer begriplig tolkning av min:

- När ett barn misslyckas så är det inte barnets fel utan då måste vi vuxna fundera  och förändra så att barnet får chans att lyckas,

antar jag..

Bra sagt, var det i alla fall, av Jackie Chan...

Trevlig helg, förresten!

Kommentarer

Ja ibland säger dom verkligen guldkorn i en del filmer.
Kram på dej, kul att läsa här igen!
Anonym sa…
Hej! Kul att du är tillbaka igen. Jag har inte kommit in på din blogg på flera veckor. Jag har saknat dig! Hälsn Kristin

Populära inlägg