Barnhistoririer som piggar upp

Barn kan ganska ofta säga saker som får oss vuxna att häpna, att rodna, att kikna av skratt. Här kommer två små historier som jag personligen varit med om. Gissa om jag häpnade, rodnade eller skrattade när jag hörde dem...?
 
Samtal med en åttaåring en långfredag;
- Egentligen är jag och Jesus ganska lika.
- Jaha, varför det då?
- För vi har lika mycket otur. Idag gick min gunga sönder och Jesus fick hänga på korset. Fast egentligen hade kanske Jesus lite mer otur än mig.

Samtal på annandag påsk mellan två kompisar;
- Tänk om man var den sista människan på jorden!
- Mmm.
- Tänk vad coolt, då skulle man få göra precis som man ville. Jag kunde köra flygplan till Vita huset och allt, fast jag kanske inte hade varit så duktig på att flyga flygplan...

Kommentarer

Populära inlägg