Från en annan mamma till Fredrik Reinfeldt


Det här kom till min facebooksida och jag tycker att det är så bra och positivt att mamman tagit initiativ till detta mejl. Den modiga mamman heter Petra Canberger och hon har gett mig tillstånd att lägga ut det hon skrivit. Ju fler vi blir, desto mer kan vi påverka. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Hej statsminister Fredrik Reinfeldt. 

Jag läser regelbundet en blogg som heter "alla har lättheter". Den handlar om barn med särskilda behov. Barn som inte (ofta) ses på rätt sätt i skolan och som inte får den hjälp de behöver. Min son är en av de all
a barn med npf-problem som inte "passar in" i den mall som barn i Sverige ska pressas in i enligt dagens skolsystem. 

I den här bloggen har jag uppmärksammat ett öppet brev till Jan Björklund och till dig. Ett brev som inte verkar ha blivit besvarat på något endaste sätt, inte ens att det är mottaget. Det känns faktiskt riktigt riktigt oförskämt. Inte bara för att ni väl måste ha någon sekreterare eller prao-elev som kan skicka tillbaka ett "tack för ditt brev..." utan för att just du som statsminister är och kan vara med och påverka dessa barns välmående. Tystnad kan bara tolkas på ett enda sätt enligt min mening. Jag hoppas att du efter detta brev bemödar dig eller din administrativa personal med att faktiskt besvara brevet från Malene. För det här är en extremt viktig fråga för Sverige idag!

Jag kan beskriva det med ett exempel ur min familjs vardag:

Min sons lärare har börjat arbeta med bildstöd för att få min son att delta i gymnastiklektionerna. För att motivera VARFÖR har de skapat ett bildschema på tre bilder. Den första är Sveriges flagga, den andra en person som sitter vid ett skrivbord och den tredje barn som leker tillsammans. Barnen symboliserar ganska naturligt barnen som har gymnastik tillsammans. Personen vid skrivbordet är rektorn på skolan, som är chef över skolan. Flaggan, som i detta sammanhang är själva poängen, motsvarar Sveriges chef. Som ytterst bestämmer över Sveriges rikes lagar. Sveriges statsminister. Idag heter han Fredrik Reinfeldt. För att motivera min son till VARFÖR han ska vara med på gymnastiklektionernan så är DU Fredrik Reinfeldt en del i kedjan till detta VARFÖR. Så statsminister Fredrik Reinfeldt, VARFÖR kan du inte bemöta frågor från engagerade, kunniga, insatta människor i det land du styr och ansvarar för? Ta ditt ansvar som chef för Sverige NU!

Med vänlig hälsning
Petra Canberger

PS. För kännedom så kommer jag att lägga ut detta meddelande även på min Facebook-sida samt på den Facebook-sida som tillhör bloggen jag skriver om, den författare av brevet som Sveriges regering inte vill svara på. DS

Tack till alla er som hjälpt mig sprida informationen om mina föreläsningar. Fortsätt påverka och fortsätt gärna sprida min och andras föreläsningar för det är ju bara med kunskap som vi faktiskt kan förändra i grunden!

Kommentarer

Populära inlägg