"Älska mig" med Alex Schulman

Jag har tappat rösten och i brist på prat ser jag på tv den här dagen. Jag ser bland annat på Alex Schulman föreställning "Älska mig".

Jag har känt till honom i många år, ända sedan han gjorde och skrev infantila saker på olika mediala plattformer, tills han höll sitt fantastiska Sommarprat i P1 för några år sedan. Han har blivit så klok med åren. Hans show "Älska mig" slog huvudet på spiken, tycker jag när det gäller det här att vilja vara vuxen och därmed kunna ta hand om och uppfostra våra barn. Vi vill, men det går inte alltid. Vi är alla barn i högre eller lägre utsträckning då och då.

När jag inte kan möta mina barn, mina elever, mina medmänniskor på ett vuxet sätt - är det barnet i mig som tittar fram. Vi gör alla det ibland, blir barn. Det är mänskligt. Det är okej att vara barnslig, men det är inte okej att göra "barnsliga" saker som skadar andra - fast det är mänskligt. Schulmans föreställning är mycket bra, allra bäst är den på slutet.

Kommentarer

Populära inlägg