Rätt och fel ur olika perspektiv

Efter en lugn och skön lördag blev det mer hektiskt idag. Efter att ha gjort min plikt/utnyttjat min rättighet (=röstat) har jag, familj och släkt firat "farsdag" (min pappa fyllde år häromdagen och kalaset hölls idag) och hunnit med att gratulera på "morsdag" också.

Nu ska jag bara njuta av hemmets lugna vrå och mina härliga plantor som jag håller på att plantera om.

Häromdagen pratade jag med mina elever om det här med att man ser en sak från olika perspektiv, att en stol kan se väldigt olika ut beroende på från vilken sida av stolen man står och betraktar den. Att saker som kan ses och upplevas helt vansinnigt av någon kan ses och upplevas som fullständigt normalt och riktigt av någon annan. Mina elever tyckte den diskussionen var intressant. Jag tycker det är viktigt att prata om och tänka på att det faktiskt är så. Sanningen sitter i betraktarens ögon. Sanningen är mycket sällan exakt. Jag tänker på det idag samtidigt som jag "mindfullar" i mitt växthus.

Så här ser det ut i vissa hörn av familjens växthus/familjens uterum (beroende på vem av oss som pratar om växhuset/uterummet).



I år fokuserar vi på gurka, tomat, paprika och melon i växhuset/uterummet, fast lite andra grödor har förstås fått vara med även i år...

Nu håller vi tummarna för att "rätt" partier tar plats i Eu-parlamentet (beroende på varifrån vi ser och vad vi tycker och tänker):)

Kommentarer

Populära inlägg