Att förstå att man inte förstår...

Att förstå - att man inte förstår det är en omöjlighet eftersom det man inte ser - ser man inte.

Det här är ett jättestort problem när det gäller samarbetet kring barn/ungdomar/elever med osynliga funktionsnedsättningar.

Att förstå - att man inte förstår allt, fast man inte ser det, det är en konst.

För egen del tycker jag att jag förstår mindre och mindre - ju mer erfarenhet jag får...

Det blir inte så mycket skrivet numera. Jag vill så gärna, men hinner inte/måste spara på krafterna för att inte köra helt slut.



Just du som läser min blogg kan hjälpa mig! Det gör du genom att skriva frågor som du undrar över eller ämnen du tycker att jag ska ta upp här på min blogg. Då får jag kanske lite fart på sidan igen. Om din skola eller din förening behöver en föreläsning om bemötande av elever med npf så får du gärna kontakta mig på min mejl. Jag kommer gärna ut och pratar om det jag brinner för, att göra skoldagen mer meningsfull och begriplig för elever (och för lärare). Mejl: malens.larssen@aduct.com

Kommentarer

Populära inlägg