Rocka sockorna

I fredags var det "rockasockandagen". Jag som var på resande fot större delen av torsdagen hade missat denna dag fullständigt. Jag tycker att det är bra med dagar då man fokuserar på en viktig sak, som "morsdag" eller "kanelbullensdag" till exempel...

Fast för viktiga dagar, så som "earthhour" eller "autismdagen", "internationella kvinnodagen" eller "rockasockandagen" är det egentligen alldeles för lite. Egentligen skulle vi ha fokus på det varje dag. Varje dag skulle vi tänka på jorden och hur vi ska få den att må så bra som möjligt, eller lägga fokus på svårigheter och lättheter när man har en funktionsnedsättning som autism till exempel.

Jag tänker ha "rockasockandagen" varje dag från och med igår. Idag blev det en blårandig och en helblå socka. Människor som är annorlunda, som inte är som majoriteten av människor är så otroligt viktiga. Det vill jag säga med att fortsättningsvis ha olika strumpor - och så kanske för att jag själv tycker att det är så förbaskat tråkig att alltid vara så politisk korrekt och så vanlig eller så "mellanmjölkaktig" som Jonas Gardell säkert skulle uttrycka det.

Här kommer första exemplet på strumpupproret. Hänger du med?

Hepp!

Kommentarer

Populära inlägg