Alltid mer än för årstiden normalt...

Vinden blåser alltid lite mer, kylan biter alltid lite extra, regnet faller alltid lite tätare än vad som är vanligt för årstiden - när jag följer med Lillagubben till skolan. Så också idag. Idag fick man hålla i hatten när det blev rast. Vimpeln på flaggstången stod som en strut i västerläge. Kort sagt, det blåste ordentligt idag.

Jag får alltid ont i huvudet när jag följer med barnen till skolan. Förmodligen en gammal vana sedan jag "bodde" på skolan med dottern. Har alltid huvudvärkstabletter när jag följer med till skolan. Tar alltid huvudvärkstablett under barnens skoldag.

När jag själv jobbade som lärare upplevde jag det inte alls som nu. Då gick man till skolan, träffade eleverna, kollegorna, jobbade, åt lunch, jobbade, pratade, gick hem. Kom tillbaka nästa dag.

När man följer med som förälder blir dagen så lååååååång. Man är med, men ändå inte. Lillagubben var nöjd att jag följde med. Nästa år kanske han inte vill längre, för det var flera av barnen som undrade vad jag gjorde i skolan...

Det var idrottslektion (med min gamla kurskamrat), det var boklåda, matte, egna uppgifter, läsning och så blockflöjt. Då gav jag upp och gick hem.

Gympa första lektionen. Lillagubben och hans klasskamrater hoppar längdhopp inför friidrottsdagen. Killarna i bandet (som ännu inte fått något namn) hjälps åt att bära keyborden. De skall "repa" idag, får se hur det går med den saken.


Tog en kaka.

Tog en kopp kaffe.

Laddar batterierna inför körning till dotterns ridning lite senare.

Hoppas vinden lugnat sig lite då.

Kommentarer

Populära inlägg