Ny dag, nya möjligheter

Idag är det beställt klippning för mig. Kanske ingen dum idé om man kikar lite på den suddiga bilden här nedan. Jag älskar det att få sitta i lugn och ro och bli ompysslad i håret. Tvätt av håret är ett måste och "föning", "plattning" eller vad än frisören förslår så brukar jag tacka ja, för det betyder att jag får sitta en liten stund till i stolen och göra just ingenting. Och när man går till frisören skall håret vara riktigt okammat och otvättat för då blir resultatet så glimrande, hur det än blir.

 Nu, dags att cykla till skolan med barnen!



Kommentarer

Hege F. sa…
Malene, det er mitt absolutte favorittord i det svenske språket: 'ompysslad'. Eit anna eg elskar er 'omhändertagen'. Og eg kjenner som deg, hos frissan vil eg vere så lenge som mogeleg. Kjenner meg både 'omhändertagen' og 'ompysslad' hos min frisør!!!
malene sa…
Hej Hege. Jag gillar de orden också, men när det gäller det norska språket så hag jar alltid gillat ordet ni har för nyheterna "NRK - Norsk Riks Kringkastning", för visst heter det så om jag inte minns fel(min pappa kommer ju från Trondheim så jag har tillbringat många dagar i Norge och framförallt många jullov och då var det alltid kongens tale på nyårsafton och så var det norsk rikskringkastning hela tiden).
Hälsningar Malene
Hege F. sa…
Visst har vi Norsk Rikskringkasting! Den kastar meldingar omkring seg, så pass på :-)

Populära inlägg