Föreläsningsstäder nästa termin och en film

Här kan du se delar av en föreläsning som jag höll för Göteborgs stad förra året. Jag beklagar allt det mörka i bilden, men ljudet är bra i alla fall. Jag var nog lite tagen, i början, av att det kom så få lärare till föreläsningen, så jag stakar mig lite grann där i början.

Tyvärr upplever jag ofta det, att man som pedagog inte tror att man har någon nytta av att lyssna på en förälder (även om föräldern också råkar vara pedagog), men ofta hör jag av lärarna som ändå kommer på föreläsningen att "det här öppnade mina ögon", "nu förstår jag", "det här gav nya perspektiv".

Inför nästa termin har jag bokat in följande städer;
Helsingborg, Skara, Borås, Stenungsund, Vara, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Båstad, Falun, Västerås, Köping, Töreboda och Trollhättan.

Om du är intresserad av att boka upp en studiedag (hel eller halv) med mig hör av dig till mig snarast för dagarna fylls på ganska snabbt...

Hjälp mig gärna att sprida informationen om föreläsningarna också.

Kommentarer

Malene - när är du i Borås - datum, tid och var (gärna vem som arrangerar också)?
Anna S
http://annahelena70.bloggagratis.se
HejAnna.
Jag kommer att föreläsa i Borås den 28/2 är det tänkt. Lättast bokar du biljetter på biljettplatsen.se, men jag tror inte att vårens föreläsningsstäder ligger ute riktigt ännu. Jag lovar att återkomma med en länk direkt till bokningssajten.
Malene
Anonym sa…
Hej Malene
Samma fråga som ovan fast i stockholm

Kristina
9/3 är det tänkt att jag skall föreläsa i Stockholm:)
Förlåt, den 19/3 skall det vara och inte den 9/3.
Anonym sa…
Malene, tack för den utlagda föreläsningen! Igenkänningen är enorm även om vi fått diagnosen HA. Jag ska jobba hårt för att du ska komma till min stad! H
Anonym sa…
Tack för att du ger oss möjlighet att höra delar av din föreläsning, önskar att jag kunde få alla lärare på sonens skola att gå på en av dina föreläsningar. Så kanske kanske de kunde få upp ögonen för hur det är att vara förälder till ett av de "jobbiga" barnen. Och att man med rätt förhållniongssätt kan förändra så mycket med ganska liten ansträngning (från skolanssida)
Carina
Ulrika sa…
Tack för Stockholmsdatum, har redan kryssat för den 19/3 i min kalender för nästa år. Ulrika
Anonym sa…
Tack för den utlagda föreläsningen, lyssnade på den igår. Mycket intressant och givande föreläsning - för många, både med och utan diagnos!
Gun E

Populära inlägg