Jag fick ett etikhäfte efter föreläsningen

Alla som föreläste på Efus-konferensen här i Göteborg förra veckan fick ett "etikhäfte". Så fick även jag och idag har jag bläddrat lite i det. Tänkte öppna dagen med att vända blad och fundera på varje sida jag läser, lite som en för tidig julkalender, fast i etik. Idag stod det följande:

Så jag kikar ner på mina arbetskamrater, Molly och Pocka och tänker att det måste väl vara att klappa, mata och promenera? Och det måste väl vara "good enought", eller?

Molly och Pocka, å sin sida, menade på att de bidrog med ett gott humör och glada skall och det måste väl också vara "good enought" för så länge man gör sitt bästa, måste ju det vara bra nog?

Vad bidrar du med tydligast i din arbetsgrupp?

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Malene!

Idag på lunchen pratade vi just om detta vad bidrar jag med i arbetsgruppen. En mycket intressant frågeställning. Kommer även ta den med mina barn. Vad tillför vem i vår familj. Jag har tänkt mycket på det. Har även betsämt mig för att ta upp detta i en styrelse jag sittet i. Denna styrelse fungerar inte. Genom en diskussion om vad man tillför så hoppas jag att vi tar tag i vårt problem som inte alla ser. Vet att vi har npf diagnoser i styrelsen.

Gunilla Lundgren

Populära inlägg