Dagen i bilder

Jag lämnar barnen och Kusinerna på biografen.Sedan svänger jag förbi ett ställe som ger mig lugn - affären som säljer foder till djur och liknande. Kanske låter det lite konstigt att det stället är rogivande, men jag gillar lukten av djurmat och lugnet som råder där. Jag köper hönsmat, halm, hö och hundmat.

Är man "onormal" när man har en dragning till foderaffärer?

Jag åker vidare till Frölunda Torg för att byta in en klänning som inte passade Dottern. Jag hittar en jacka, som får mig att minnas "förr om åren" så jag impulsköper den. Får se om jag kommer att använda den, jag känner mig liksom inte lika tuff som jackan ser ut, längre...

Tuff brud i lyxförpackning? Nja, vet inte det jag, men jag gillade jackan och den var INTE av skinn eller päls...


Jag åker till jobbet för att skicka några bokbeställningar och för att ordna med föreläsningarna inför denna våren. Du som är intresserad av att gå på en föreläsning kan läsa om dem genom att gå in på biljettplatsen.se eller här.

Mitt skrivbord där jag fördriver en del av min arbetstid.

Kommentarer

mia sa…
Det där känslorna känns så väl igen Malene...å jag tror att de uppstår av all vår ständiga oro och att alltid vara på tårna för allt som rör våra barn...du vet vad jag menar...det finns inte ork att få fram känslan av "Tuff brud i lyxförpacknig" men du...du var en "tuff brud" på scen i Malmö, tro mig!!
Tack, Mia, vad glad jag blir för det du skriver:)
Malene

Populära inlägg