Om kronprinsessan

Jaha, då har vi fått en ny prinsessa och livet förändras för oss alla!!!! Eller?
Kanske inte så, men jag tänkte ändå, dagen till ära, passa på att ge er en liten anekdot som är några år gammal, från den enda gång jag varit så nära en kunglighet att jag kunde petat på henne om jag velat.

Kronprinsessan Viktoria kom till en idrottslokal i Göteborg för att inviga den. Jag skulle göra ett reportage om ordföranden i föreningen som höll i tillställningen.
Kronprinsessan kom, log, åt snittar, pratade med alla hon skulle prata med. Säpovakterna gick nära henne och såg ganska bistra ut, men kronprinsessan var vänligheten personifierad.

Plötsligt kom det fram en tonårstjej från Grunden, en fotbollsförening för intellektuellt funktionsnedsatta. Tjejen tittade på Viktoria och så sa hon;

- Jag har sett din pappa på tv.

Nu har Viktoria blivit mamma och pappakungen blivit morfar och jag säger "grattis" för det är alldeles, alldeles fantastiskt att bli mamma för första gången (och säkert lika fantastiskt att bli morfar).

Kommentarer

Populära inlägg