Jag ska...

ta "Danmarksbåten" till Danmark i eftermiddag. Lillagubben skall spela sitt livs första TURNERING. Om du tror att han är nervös, pirrig och väldigt glad inför resan - så tror du helt rätt...
Han får en hejarklack med sig i form av mamma (alltså jag), pappa och storasyster förutom resten av laget, då.

Förutom att åka och vara i Danmark i helgen så tänkte jag läsa den här boken som jag fick mig tillskickad idag. Spännande. Någon som har läst den? Vad tycker ni om den?



Njut av fredagen, var du än befinner dig!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har läst den och den var jättebra.

Tråkigt dock att dem det handlar om, alla kommer från mer eller mindre stökiga familjeförhållanden....

Det är ju visserligen så, att en stabil grund som barn ger barn med diagnos bättre förutsättningar för att klara vardagen även som vuxen. Men det är ju inte alltid det hjälper!

Det skulle vara intressant att höra hur de som haft "normala" hemförhållanden som barn klarat av fängelse och utredning också.

Eller är det helt enkelt så att de inte ens hamnat i fängelse?

Låter inte troligt dock, då det finns så otroligt många exempel på barn med "normala" hemförhållanden (dvs föräldrar/omgivning som vänder ut och in på sig för att hjälpa barnen, som bryr sig, sätter regler och rutiner och som är närvarande o dyl.) som ändå fastnar i droger mm och senare får någon typ av NPF diagnos.

Det blir lite tråkig vinkel, när de som läser, och inte själva har barn med NPF, åter får vatten på kvarn att det är föräldrarna det är fel på, och inte någon "hitte-på-diagnos"...:(

En arbetskamrat, som inte tror på alla bokstavsdiagnoser, läste boken, och sa att -"ja, men här ser man ju, att hade de bara haft gränser som barn, och någon som brytt sig och lärt dem rätt och fel och diciplin, så hade de inte hamnat där de hamnade i livet"..

Trist!

Kram Susanne
mia sa…
åh så roligt!! Lycka till för "Lillgubbens" turnering!!! Blev väldigt nyfiken på boken! Tog ni båten från Helsingborg?Säg till nästa gång så bjuder jag familjen på kaffe :-)

Populära inlägg