Inget viktigt alls

Här ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv. Huvudet är invaderat av snor och lungorna kämpar mot slem. Usch vad äckligt jag skriver, men det är så det känns. Penicillin hos doktorn igår (insåg till slut att lungorna var på väg upp genom luftrören...) gör att det börjar lätta en aning och visst är det så att när man är sjuk så är det enda man längtar efter - att vara frisk.

Någon annan som känner det samma?

Nu skall jag fluffa ner mig under täcket igen och njuta av brasan min älskling just tänt. Idag klarar jag inte av att tänka på något viktigt, datorn ovanför halsen är, som sagt, invaderad av snor...

Hörs imorgon. Håll tummarna för att penicillinet tar!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Det lät inget vidare för dig :( Hoppas att pencillinet verkar snart och du kryar på dig! Ville bara tacka för en fin föreläsning i onsdags. Känner så mycket igen mig och min dotter i det du säger och skriver så att det gör ont i hjärtat men också ger mig energi att kämpa på för hennes rättigheter. Min tjej började ettan i höstas och har adhd och kriterier inom autismspektrat.
Vi ses snart igen i Karlstad!
Kram "pillans kompis" Therese
Hej Therese. Kul att träffa dig på Efus-konferensen och kul att höra att igenkänningen ger energi, även om mycket också gör ont, förstås. Jag tror att man måste få vara ledsen och sörja för att kunna gå vidare och acceptera. Vet inte var du kommit på den vägen, det är ju på något sätt en ständig repetition på det. Man kommer fram lite och så går man tillbaka på grund av saker som händer i livet. Synd att vi inte hann äta lunch på torsdagen, men jag var lite för hängig för att orka vara kvar under eftermiddagen. Hoppas att du och "Pillan" fick två härliga dagar och en underbar morgon med hotellfrukost! Kul att ses igen i Karlstad!
Kram.
Hälsa "Pillan" från mig också:)

Populära inlägg