Sitter med en kopp te

Här sitter jag med en kopp te och ser solen gå upp. Vi har landat efter söndagens tumult. Min dotter är hemma och tar igen sig idag också, allergin påverkar henne flera dagar efteråt. Snart kommer en journalist hit för att intervjua oss och skriva om det som är ett väldigt stort problem för min familj - att människor och framförallt människor i café och restaurangbranschen, inte förstår hur viktigt det är att man är väldigt noga med livsmedel, att livsmedel kan vara dödliga för somliga. Det är ett stort problem för oss för vi drabbas så hårt av det. Jag har levt med oro över att min dotter skall få i sig något som gör henne så dålig att hon inte får luft - i 16,5 år. Man accepterar det, men vänjer sig gör man aldrig riktigt.

Tänk om forskarna kunde komma på en spruta eller en tablett som gjorde att min dotter bara kräktes och mådde allmänt dåligt av att få i sig några droppar mjölk - vilken underbar uppfinning det hade varit!

Efter lunch skall jag på möte som rör min dotter. Senare i kväll föreläser jag i Falköping och i morgon är det ett nytt möte som rör min dotter.

Det är tur att jag har en man jag kan leva på för det är inte lätt att få tid att jobba...

(Jag lovar att detta är det sista inlägget på ett tag där jag klagar och gnäller, snart kommer att konstruktivt och kreativt inlägg - jag lovar!).

Tack också ni fina som skrev så fint till mig igår och i förrgår när jag var ledsen. Jag blir så glad över att höra av er!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!

Skönt att Ni mår bra, båda två. Vilken känsla för Er båda att dottern hanterade allergichocken på ett korrekt sätt.

Hoppas att Esspresso House har bett Din dotter om ursäkt på ett snyggt sätt.

Hoppas att journalisten kan spegla detta på ett bra sätt, hur viktigt det är med rätt kunskaper inom restaurang, café och livsmedelsbranchen. Vilka koneskvenser det kan få om man gör fel.

Kramar i mängder

Gunilla
Anonym sa…
Kunskapen är verkligen urdålig inom restaurangbranschen! Jag har själv fört så många diskussioner med kypare eller kafépersonal om vad som verkligen är mjölkfritt och ändå tar de fram den f-e laktos-listan :-(

Det där med att inte riktigt bidra till försörjningen - kom ihåg att du genom att ta hand om din dotter gör något jätteviktigt! Inte bara för henne utan för hela familjen.
Kram, Kristina
Anonym sa…
Hej!
Låter otroligt jobbigt - har hört något tid. ang. allergichocker som kan var livsfarliga av olika anledningar, rätt kunskap i café och livsmedelsbranschen är ju så viktigt, hoppas journalisten kan göra en bra insats ang. detta.
Gun E
Anonym sa…
Har haft svårt att lämna kommentar men försöker envist igen.. Vill bara ge en stor varm kram från en annan allergi och npf-mamma...

Fjällmor
Anette sa…
kramar i massor till er bada!
Fokusera pa det positiva i detta, att din dotter hanterade en situation under stor stress exemplariskt!

Anette

Populära inlägg