Just idag

Just idag skall jag åka till Örebro och föreläsa för en grupp människor om bland annat att det kan gå bra med hjälp av kunskap, förståelse och bemötande även om livet ändå är tufft för ett barn med npf.

Just idag känns det som ett hån för mig och för min familj...

Livet är inte alltid lätt, men det hade varit skönt att någon gång få uppleva en hel vecka där det mesta flyter på.

Fast vem får egentligen göra det?

Känner du någon?

Man lever sitt liv, med sina referenser. Kan egentligen inte jämföra sig med andra. Skall nog inte heller jämföra sig med andra.

Jag lever mitt liv. Med min familij. Med våra referenser. Inte värt att jämföra sig med andra.

Jag samlar ihop mig. Reser på mig. Går vidare.

Om ett par timmar är livet i balans igen.

Då kör jag till Örebro...

Kommentarer

Anonym sa…
Förstår hur och vad du menar. Förstår också hur du känner. Man lirkar, stöttar och vänder ut och in på sig själv men ändå räcker det inte alltid hela vägen fram.
De veckor som har flutit på i vår familj är lätträknade. Det är de veckor där sonen inte har haft några som helst krav på sig.

Kram
MizzLiz

Populära inlägg