Vill du hjälpa mig?

Vill du hjälpa mig att nå ut till fler åhörare med min föreläsning, så får du väldigt gärna göra det!  Städer jag skall till den här terminen är: Växjö 4/10, Helsingborg 11/10, Lidköping 18/10, Malmö 26/10, Falköping 15/11, Karlstad 22/11, Falkenberg 29/11, Herrljunga 5/12, Göteborg 6/12.
(Priset är olika om du är anhörig eller proffesionell som kommer på föreläsningen).

Adhd/add skola, familj, fritid – det går att lyckas!

Textruta: Publikröster:                                
”Den bästa föreläsningen som jag har varit på - engagerad person!!”
”En mycket bra föreläsning, objektiv utan pekpinnar men med mycket värme.”
”Alla deltagare från vår skola (Backatorpsskolan) var lyriska över en fantastisk och givande föreläsning.”
”En fantastisk föreläsare som bjöd på sig själv och delade med sig av sina erfarenheter. Den här föreläsningen skulle alla våra rektorer höra så skulle de få kunskap men inte minst förståelse för elever med ADD.”
”Föreläsningen med Malene Larssen är en av de bästa jag har varit på. Jag blev oerhört berörd, fick många nya kunskaper och idéer. Jag är väldigt glad att jag gick!”


























”Du vet nog redan att barn med adhd/add ofta trivs sämre i skolan än sina klasskamrater, att de oftare blir mobbade, att de har färre kompisar, har få fritidsaktiviteter och tränar mindre än sina jämnåriga? Du vet kanske också att barnens föräldrar mår sämre, har färre vänner, ofta sjukskriver sig, är deprimerade och i allmänhet har sämre kontakt med barnets skola? Ibland känns det hopplöst, för mycket är så svårt för barnet, det är svårt att lyckas, men det går faktiskt att vända den negativa trenden. Det går att vända mörkt till ljust, kris till utveckling, fiasko till succé – det stavas lättheter och styrkor!”

Malene Larssen är pedagog, författare, journalist och ett levande bevis på att det faktiskt går. Hennes 16-åriga dotter fick diagnosen add när hon var elva år. Malene skriver just nu på sin tredje bok och jobbar med kognitiv beteende counselling just för att vända trender, tankemönster och hitta strategier för barn med adhd/add och deras familjer





Efter föreläsningen skall du ha fått;
·         En upplevelse utöver det vanliga, gråtit lite och skrattat mycket.
·         Kunskap om senaste forskningen inom området.
·         Djupare förståelse för hur det är att leva med adhd/add 24 timmar om dygnet.
·         Verktyg för hur du möter din/dina elever/barn med adhd/add så att de lyckas.
·         Tankar på hur du som professionell möter föräldrar till barn med adhd/add så ni får det där livsviktiga samarbetet.

 















Malenes böcker:
-       Är jag normal, mamma? : Att se, förstå och möta en flicka med ADD
Mika är en flicka med svårigheter som inte syns. När hon är knappt tolv får hon diagnosen ADD.

Mikas mamma Malene Larssen har skrivit boken dels ur ett föräldraperspektiv, men också sett ur en lärares ögon. Därför finns det många tips, tankar och idéer på hur man kan underlätta för barn med osynliga funktions- hinder.

Malene Larssen är utbildad lärare i svenska och idrott, på senare år har hon också utbildat sig i journalistik.
-       Man dör inte, men man blir en ganska knäckt människa
Det började med en enkätundersökning där vi undersökte skillnader mellan familjer som har barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och familjer där barnen inte har något funktionshinder. Skillnaderna var så häpnadsväckande att vi var tvugna att gå vidare...

Det är inte en berättelse, utan tolv. Tolv föräldrar berättar sin historia om sitt barns svårigheter, om skolan, om fritiden och om familjelivet. Det är ingen rolig bok, men väldigt viktig.
Böckerna gå att beställa från adlibris: www.ablibris.com

Kommentarer

FutureHope sa…
Hej. Har tipsat om dina föreläsningar på min blog. Mitt på sidan kunde jag dock inte se bilden. Fanns bara en sån där ruta som det blir när nåt inte syns.

Kram Ulrika
Hej och tack Ulrika. Jag vet inte varför inte bilden kom med i inlägget. Skall se om jag kan lösa det imorgon. Tack och kram för att du hjälper mig att sprida informationen om mina föreläsningar. Hör av dig om du vill gå på den också.
malene
Anonym sa…
Jag sprider budskapet på jobbet. Rädda Mamman.

Populära inlägg