Lustiga konsekvenser av en blogg

Att skriva en blogg som är ganska personlig och som läses av ganska många kan få lustiga följder. Som när jag börjar berätta något för en gammal vän jag inte sett på länge, en förälder till något av barnens kompisar, sjukvårdspersonal o s v. När jag berättar något som jag vet att jag inte berättat tidigare eftersom jag inte sett människan på länge, så svarar hon eller han "ja, just det, jag hörde det". Just i det ögonblicket vet jag att personen framför mig läser min blogg. Känns märkligt att när jag berättar en "nyhet" så vet man redan det. Fast riktigt kul är det också, att så mänga läser här hos mig...

Trevlig lördag var du nu befinner dig och vem du nu är. Kul att just du läser min blogg!

Kommentarer

Malix sa…
Jag tänker ibland att ojdå kanske borde jag inte skrivit det eller det..... sen kommer jag ju på att ja just det ja impulsivt :) nästan som för namn. Men håller med dig, blir lite konstigt ibland när man pratar om nått och de ibland känns som de vet mera än jag själv då jag kanske mera glömt av vad jag skrev eller så......

Populära inlägg