Skidåkning

Jag har varit på pingisturnering med sonen och sedan skidåkning ute i fem minusgrader och sol. Pocka blev draghund och drog så jag knappt behövde staka ett enda stavtag. Fast när hon plötsligt ville upp i skogen och springa istället för i spåret så var jag glad att jag åkt skidor några år för då blev det mer än lovligt vingligt, kan jag säga...  Underbart var det!

På vägen till skidturen pratade jag med min syster om människor vi känner som har olika svårigheter. Många är utslagna och utbrända redan innan de nått vuxen ålder. Barn och ungdomar som har livet framför sig, men som inte har ork att leva det.

Jag blir frustrerad av detta och så blir jag frustrerad av att tänka på att det är så få, om ens några som vet vad och hur man kan göra för att hjälpa dem som inte orkar.

Imorgon ska jag åka skidor igen då ska jag fundera vidare, tror jag.

Kommentarer

Ja det där är verkligen nåt att fundera på.... Så tråkigt.
Många kramar.

Populära inlägg