Tack alla eldsjälar

Tack alla som hjälpt mig att sprida mina mejl och tankar till politiker. Jag har fått mycket hjälp och är så glad för det. Nu nöjer jag mig för ett tag, man måste ju hinna med allt annat i livet också, som att jobba heltid på en skola för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, som kbt-coach till några föräldrar med barn som har npf-diagnoer, som föreläsare i ämnet npf-problematik och lättheter, som mamma, hustru, hund- och hönsmatte...

Man tar en paus - sedan fortsätter man att "lägga näbben i blöt", eller hur!?

Ibland räcker inte tiden till allt jag vill göra, men "att göra sitt bästa" är faktiskt gott nog, och det gäller alla oss människor.

Nu ska jag väcka barnen, försöka få iväg dem till skolan efter några dagars förkylningar, cykla till skolan, undervisa elever och sedan dra enkätundersökningen om trivseln på skolan för mina kollegor i eftermiddag.

Jag behöver inte framhäva mig själv, det är jag för gammal för att ha behov av, men jag vill gärna förklara varför jag inte hinner göra allt som ni tipsar mig om att jag kan göra med mina debattartiklar/öppna brev. Jag hinner inte, fast jag hade velat. Bara så ni vet. Men tack för allt ni skrivit till mig och allt ni hjälpt mig med!

Ha en skön torsdag. Här i Göteborg skiner solen än så länge. Citronträdet ska ut på altanen och sedan hoppar jag på "stålhästen" som tar mig in till stan.

Kommentarer

Anonym sa…
Tack, det du gör är fantastiskt ! Jag har vidarebefordrat dina brev till bestämmande politiker och till några kulturredaktörer och Marciej Zaremba samt radioprogrammet Tendens.
/trebarnsmamma

Populära inlägg