Ambulansfärd - igen

Skall det vara så svårt att förstå att om någon är allergisk mot mjölk så är man allergisk mot allt som innehåller MJÖLK!!!???

Återigen har min dotter fått en allergiskchock efter att ha blivit serverad fel sak. Hon bad om en caffelatte med sojamjölk, men måste ha fått en med laktosfri mjölk. Laktosfrimjölk INNEHÅLLER MJÖLK!!!

Imorgon måste jag ringa Espresso house och förklara för dem att skillnaden mellan laktofri mjölk och mjölk är noll och ingen för någon som är mjölkallergisk.

Sedan måste jag åka och hämta min dotter från Sahlgrenska sjukhuset där hon återigen fått spendera natten efter en allergiskchock, spruta, kortisontabletter, ambulansfärd, inläggning och övernattning.

Ibland blir jag vääääldigt trött på livet.

Kommentarer

Anonym sa…
Skickar en styrke kram !!! å hoppas allt går bra med tjejen!!! sov gott!!
Pilla
Anonym sa…
Hoppas en tanke, ger dig lite extra kraft.... / kram
Unknown sa…
Att det kan vara så svårt för kafeer/restauranger att förstå det här med allergier.De borde kunna det. Hoppas hon snart mår bättre igen...kram
Pia sa…
Oj!!!
ja det är konstigt att de som arbetar med livsmedel inte har större kunskap om olika allergier. Kan få förödande konsekvenser...
Som det nu blev för din dotter och din familj. Bra att du ringer och påpekar detta för cafét. Var noga med att berätta hur din dotter och ni fått lida pga deras misstag
Kram //Pia

Populära inlägg