Gloria är död

Gloria, som stirrar så uppfordrande på alla som kikar in på min blogg, dog idag. Under några veckor har hon ramlat ner i rangordningen. Från att ha varit hönan (i brist på tuppen) som bestämmer i hönsgården har hon de senaste veckorna börjat "umgås" med de hönor som har lägst rang i hönsgården. Idag låg hon och flåsade i hönhuset när alla andra ville gå ut. Hon fick ligga kvar och ett par timmar senare hade hon slutat andas. Det var vår äldsta höna. Även om hönorna inte bor inne hos oss så blir de ändå familjemedlemmar som vi saknar när de dör. Idag blir det därför ett "minnespotpurri" över vår Gloria.









Kommentarer

Det var tràkigt, även om det är livet...

Jag har ju mina fàglar, fast de är nymfparakiter. kommer ihàg när min ena hona försvann, jag màdde sà dàligt. De blir ens familjemedlemmar.

örnkram
Matilda sa…
=( Jag blir alldeles rörd o. känner klump i halsen. Jag möter ju Gloria varje gång jag besöker bloggen! Men ni verkar ha fina minnen att bära efter henne.

Populära inlägg